مشاوره خرید خودرو
شما اینجا هستید
» » تجمع اعتراض آمیز مشتریان اطلس خودرو + فیلم

 چند روز پیش بعضی از مشتریان اطلس خودرو که اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت داشتند، مقابل شوروم مرکزی جمع شده بودند و روز چهارشنبه مجددا این مشتریان مقابل شوروم مرکزی جمع شدند و با نیروهای حراست این شرکت مواجه شدند.
*ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که اطلس خودرو اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند. قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. اما متاسفانه ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد و در زمان تحویل این خودروها به مشتریان حتی حال بعد از چند ماه تغییر، اطلس خودرو طلب رقمی در حدود ۲۸۰ میلیون را برای تحویل خودرو کرده است.
*این موضوع دو وجه دارد. اولین مقصر را باید دولت بدانیم که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد.
*اما مقصر دوم را باید اطلس خودرو بدانیم، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود. شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما اتفاقی دیگر و شبیه سونامی در بازار وارداتی‌ها اتفاق افتاد.

فیلم تجمع مشتریان اطلس خودرو

جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی خودرو در تلگرام اینجا کلیک نمایید


    میهمان
    پاسخ 8 بهمن 1396 22:30 مسعود
    باسلام، مقصراصلی دروهله اول شرکت اطلس خودرواست به دلیل اینکه طبق قراردادنامه منعقده با مشتریانی که از اواسط بهمن ماه ۹۵ اسپورتیج۲۰۱۷ ثبت نام کرده اند موعدتحویل خودرو ۹۰ روزکاری متعهدبه تحویل خودرو شده اند، بناابراین زمان تحویل خودروبایک محاسبه ساده اواسط خردادماه ۹۶ است. اولین تخلف واگذارنکردن خودرو به مشتریان (که هنوزسایت ثبت سفارش بسته نشده بود) دراین تاریخ بود. اماپس از گذشت بیش از یک ماه درمورخ ۲۵ تیرماه دعوت نامه تکمیل وجه اطلس خودرو جهت تحویل بامهلت ۱۵ روزبه مشتریان اعلام شد.(تقریبادرزمان بسته شدن سایت ثبت سفارش) این هم ثخلف دوم ،که یا شرکت علم به این قضیه داشت که دراین صورت جرمی مضاعف است؟!!! واگرمطلع نبود با چه مجوزی اقدام به صدور دعوتنامه و تکمیل وجه از مشتریان نمود؟!!! حال علیرغم همه این تخلف ها ، براساس مفاد صریح قرارداد درصورتیکه مشتری مبلغ تکمیل وجه را طبق زمان تعیین شده نپردازد نه تنها خودرویی تحویل نمی شود بلکه اصل ۱۰۰ میلیون پرداخت اولیه بدون سود ۱۸ درصد پس از چند ماه مسترد خواهد شد . اکنون با گذشت ۶ ماه ازتاریخ تکمیل وجه (بیش از ۱۹۰ میلیون تومان) انتظاراین است برای یکبار در جهت مشتری مداری هم که شده ، ضرر بیزینشان که ناشی از سوء تدبیر و … است بپذیرند . اما درصورت سماجت شرکت اطلس خودرو بر تعدی حقوق مشتریان ، راههای احقاق جق ، اولین گام اتحاد از طریق مذکرات تلفنی وحضوری وتجمع مقابل فروشگاه مرکزی اطلس خودرو (واقع درپارک وی ) که جنب صدا و سیما است به منظور رسانه ای کر دن موضوع . وهمچنین کامنت گذاشتن در سایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده که هیچگاه در چنین مسائلی دخالت نمی‌کنند و موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شده‌اند.
    به قول محمد علی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
    سکوت نهادهای نظارتی دولت و قوه‌قضاییه به چه معناست؟!!! سکوت دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، استاندارد، سازمان بازرسی و … در برخورد با تعرفه‌های بالای ورود خودرو و جلوگیری از رقابت‌پذیری در صنعت خودرو و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان جای سوال دارد؟!!!
    ودرآخر درصورت عدم نتیجه، پیگیری قضایی به طور جمعی .
    میهمان
    پاسخ 14 بهمن 1396 19:23 فریاد
    با سلام و احترام ؛
    دوستان عزیز ، نظر به اینکه پیگیری های فردی جهت احقاق حقوق پایمال شده افراد زیان دیده توسط اطلس خودرو اغلب با نتایج غیر قابل قبولی همراه بوده و مدیران اطلس خودرو پس از سپری شدن نه ماه از موعد تعهد خود برای تحویل خودروها و عدم هرگونه برخورد قاطع از جانب مصرف کنندگان در قبال سوء استفاده گری هایه ادامه دار خود، اکنون با زیرپا نهادن اصول تجارت و با تعدی گری صریح نسبت به قرارداد تنظیمی فی مابین، علنا مبلغ گزافی را از مشتریان خود مطالبه مینمایند که هیچگونه مبنای حقوقی نداشته و در قبال طرح سوالات مطرح شده نیز هیچگونه پاسخی از جانب مدیران اطلس خودرو که توجیه کننده عملکردشان باشد دریافت نشده است.
    لذا وضعیت موجود ضرورت اقدام هماهنگ مشتریان اطلس خودرو را تبیین نموده و در این زمینه راه اندازی یک کانال تلگرام و جمع بندی و تبادل نظر میان زیان دیدگان اطلس خودرو میتواند مثمر ثمر بوده و از تضییع بیش از پیش حقوق مشتریان اطلس خودرو جلوگیری نماید.
    دوستانی که مایل به حضور در این کانال هستند ، لطفا با ذکر نام و فامیل و تاریخ قرارداد خود به شماره ۰۹۲۱۲۴۵۲۰۲۱ پیامک ارسال نمایند. با سپاس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود
 

اخبار خودرو | درباره ما | آخرین نظرات | تبلیغات | تماس با ما